sâmbătă, 16 ianuarie 2010

prin Chiang Mai de capul meu

Exact cand ne reglasem cat de cat, Juju incepuse sa bea bere si eu sa respir fara aer conditionat, a trebuit sa plece cu o zi mai devreme, ca nu mai gasise alt bilet la tren. La 4 am livrat-o pe madam la trenul spre insulele exotice din sud si am ramas sa petrec o zi jumate in Chiang Mai numai si numai eu. Stiu ca o sa se strambe cand o sa citeasca, dar cred ca ne bucuram amandoua de despartirea drumurilor. (j: nu m-am strambat, am zambit amuzata:)

Deci, libertate totala la combinatii, in perfect stil tailandez. Mi se par oricum cei mai deschisi la minte dintre toti asiaticii. De la gara m-am dus glont la primul loc de inchiriat biciclete si mi-am luat una, la care baleam de multe zile. 1,2$ inchiriatul (pe 24h) si 30$ garantia. si am luat-o razna prin oras cu mare pofta, pe stradute si prin traficul cu circulatie pe stanga, pe bicla nu se simte diferenta. Nici nu mi-am dat seama cand au trecut 3 ore. Desi jurasem sa nu mai vad piata, m-am scapat la silver market, cica as fi gasit numai chilipiruri. As. Teapa. Preturi mari si lucruri similare de la o taraba la alta, neinteresant, mai ales daca compar cu ce era in cambogia sau laos, unde era si nesimtit de ieftin. In schimb am cumparat niste lingurite de lemn de la oameni cu disabilitati fizice si mentale. Dupa care, pe aceeasi mana, m-am dus la masaj facut de orbi, foarte aproape de casa. Salon luminat aspru cu neon, faianta pe pereti si pe jos gen dispensar, 3 ventilatoare montate in tavan, vreo 6-7 paturi cu musama albastra si cativa orbi care trancaneau intre ei si confectionau niste figurine oribile din margele. O doamna vazatoare m-a repartizat pe un pat la strada si m-a intrebat daca am vreo problema de sanatate, astfel ca maseuza sa ma apese pe niste puncte anume sa mai remedieze din problema. A fost un fel de masaj medicinal, fara nici un pic de intimitate, mi-a fost cam jena sa ma uit in ochii femeii care zburau aiurea. Cand sa platesc (costa 150bht - 5$) aveam doar o hartie mare de 500. Mi s-a simtit panica in glas cand am dat-o. Dar ce sa vezi, dupa cateva minute de asteptare, ca ei se misca fara graba, orbii mi-au dat restul exact, n-am inteles cum, ca doamna vazatoare nu mai era acolo.

Imi place de exemplu masa la care stau dimineata la cafea si scriu in caietel. Are suportul unei masini de cusut Singer (toate mesele de pe terasa sunt la fel). Dimineata vecinii pensiunii agata langa terasa o colivie cu o pasare motata care mananca dintr-o jumatate de castravete si ciripeste intruna. Ies de la hotel si ma duc la 20m distanta la alt hotel (pensiuni, mai exact) sa mananc salata de fructe cu iaurt si cafea, pentru mine sanatate curata, pe Juju au distrus-o. Un espresso bun in zona e mai greu de gasit, majoritatea fac cafea la ibric dulce si subtire, ceva oribil.

Ei, si azi e ultima zi. Planul e sa ma plimb pe bicicleta fara plan pana pe la 5, cand am ora la masaj cu aburi si ierburi, ultimul rasfat.

Niciun comentariu: