vineri, 15 ianuarie 2010

Pai - drumetie in jungla tailandeza + pedichiura la fish spa

Am plecat la Pai cu microbuzul, 136km, dar 3 ore de mers pe serpentine abrupte. Am ajuns intr-un satuc cu 5 strazi si 2 semafoare in care zbarnaiau lenes cateva motociclete si se plimbau abulici turisti nomazi topiti de caldura. Si oraselul asta e tot o baza pentru excursii in muntii din apropiere. Un fel de 2 mai/Vama, dar imaginati-va serviciile cum trebuie, oameni zambitori, mancare buna si ieftina la fiecare 5m. Grosul vizitatorilor se urca pe motorete si pleaca pe la triburi, pe la pesteri si cascade. Chiar si aia cu par alb in cap, hippiotii batrani. restul isi bucuiesc ture organizate cu ghid de una, doua sau 3 zile in jungla, unde te plimbi sau mai inveti si cateva tehnici de supravietuire, adica sa-ti faci mancare de bambus, furculita de bambus, pahar de bambus, foc de bambus, etc de bambus.
Noi am cautat un loc unde sa dormim civilizat, am mancat babaganush tailandez deosebit de bun, dar fara legatura cu originalul, si am iesit sa ne cautam o excursie. Ne-am luat una cam de pensionari, adica doar de o zi, dar s-a dovedit ca nu ne trebuia mai mult. Am ales ghidul pe flerul lui Juju, ca ea simte oamenii de departe mai bine ca mine, si am ales bine, un nene care nu tipa in gura mare ce excursii tari face el, vesel si vorbaret, abia asteptam sa vorbim despre diferentele dintre tari. Mr. Somsak. 57 de ani. se tinea foarte bine si stia o gramada de plante si copaci prin padure, care puteau fi util la nu stiu ce remediu.
La 8.30 ne-am infiintat in fata micii agentii, care continua in spate cu casa omului, si l-am cunoscut si pe al 3lea excursionist de o zi, Klaus, un neamt din Munchen, care a parut interesant la inceput, dar apoi ne-a plictisit groaznic. Am mers cu masina, o toyota Hilux model vechi, sau ceva similar, prin zona se circula cu masini de la hilux in sus, ca si capacitate zic. am lasat masina intr-o curte, si am luat-o la picior. In rucsaci (rucsacuri?) ne impartise dl. Somsak cate o punguta cu orez cu legume gatit de nevasta-sa de dimineata si o sticla cu apa. Pe drum ne arata diversi arbusti, arbore de cafea, de mango, floarea soarelui mexicana, nu stiu ce frunza anti durere, alta floare anti mahmureala, alta frunza, collodium, pe care daca o mananci si are gust amar inseamna ca ai malarie, daca n-are gust esti ok, taca taca vreo 2 ore si ceva, am mai sarit peste un paraias, am trecut prin niste orezarii uscate,am vazut un cuib de termite unde am facut calculul cu mr. somsak ca o regina termita care traieste 20 de ani produce 140 de milioane de termite in viata ei, termite obisnuite care traiesc 6 zile. am ajuns la niste oameni intr-un sat cu cateva case ridicate pe picioare, cu podele de bambus si pereti de bambus. Am intrat la o familie in ce se cheama sufragerie, ne-am asezat pe jos, ne-am zambit, am mancat orezul, am tavalit un motan negru lipicios, am cumparat un fular rapidist de la doamna, ca mi-era jena sa nu-i lasam nimic pentru bunavointa, si am plecat cu nenea din sat intr-o pestera. mult spus pestera, ca nu cred ca am mers mai mult de 50m, cat a tinut torta. dar am pozat 2 lilieci si ne-am strecurat gratios printre stanci. o plimbare prin padure la predeal e cam la fel, mai pune mult colb rosu si o caldura groaznica. vreo 5 ore tot am umblat, palavragind cu nenea somsak. seara eram rupte.

Dar am incercat ceva cu adevarat local - pedichiura cu pestisori, Fish Spa. Mai exact, iti vari piciorusele pana la jumatea gambei in niste acvarii cu pesti micuti, care iti mamanca toate pielitele si ce mai ai mizerabil pe picioare dupa ce umbli in slapi prin praf. In primul minut am crezut ca innebunesc, ma gadila groaznic si chitaiam ca o gaina isterica. Dar m-am calmat si am lasat pestii sa manance linistiti, senzatia e de furnicatura-gadilatura continua. un fel de cizmulita de pesti care te ciupesc putin si des. si mi-au facut niste gladiole extra. Picioarele de tractorista acum aveau piele fina de copil. Suna groaznic, dar dupa ce am studiat pedichiura diversilor baieti cu care am mai stat de vorba, am inteles ca e necesar, mai ales la barbati.

Niciun comentariu: