vineri, 8 ianuarie 2010

Hoi An

hai ca scriu varza, in super viteza. unde ramasesem.
Am ajuns la Hoi An pe la 6 si ceva seara, ne-am ratacit nitel, dar i-am zis soferului sa ne lasa intr-un loc cu mai multe hoteluri, dupa ce am presarat putina tensiune in cuplu, pentru ca nu stiam exact ce si cum. Am lasat-o pe madam la o terasa si am luat la pas zona, hotel cu hotel. Toate erau pline si se cam termina strada. m-am intors civilizat si profesional cu 3 optiuni si pentru prima data in istoria expeditiilor am ales varianta ce-a mai scumpa - 22$ camera, mic dejun, net, si piscina la o adica. Corect ca hotel, cu o nota minima de traditional - Vinh Hung 3, asa se cheama.
Am iesit bineinteles intr-o mini cercetare de seara, oraselul pare sa fie foarte frumos, cu case vechi si restaurant langa restaurant, unul mai dragut ca altul, putine cu scaune de plastic. Si pe langa hotelul nostru, de fapt in tot centrul vechi, croitorie langa croitorie alternate cu pantofarie langa pantofarie. Atractia locului e treaba cu croitoria si facutul de pantofi la comanda, cica iti fac astia ce vrei tu, doar sa le arati o poza. Am aruncat un ochi si la pantofi- gheata onitsuka cu talpa fornarina, ca vietnamezii nu fac diferenta.
Am dat o tura si am intrat la un wine bar, cu preturi maricele pentru Vietnam, dar am zis hai. bai, am mancat unele din cele mai bune chestii vreodata. Adevarata bucatarie vietnameza, cu amestec de gusturi la fiecare imbucatura. In sfarsit fresh spring rolls perfecte. Va si zic combinatia: crevete decorticat, salata, menta proaspata, busuioc, mango, castravete, morcov, toate invelite indesat in foita de orez, si facute ca o sarma, pe care o moi intr-un sos de otet cu chili si usturoi. ceva de vis. Si cu un vin alb sec alaturi, cu gust nitel piperat.
Felul 2 - creveti copti in frunza de banana, cu sos concentrat de sare si piper si lamaie (sau lime). Ce sa mai zic de gust, ca am innebunit.
Pentru rehidratare, am bagat si un suc spumos si cremos de ananas cu menta, decoperit de Juju in meniu - genial. Locul ala era minunat, amestec de design si casa veche. Juju si-a luat clatite cu mango, sos de ciocolata si fructul pasiunii, cu inghetata de vanilie. Foarte bune, dar eu nu mai distingeam fineturile, dupa atata piper.

Niciun comentariu: