sâmbătă, 16 ianuarie 2010

Curs de gatit tailandez la Chiang Mai

sau Shieng maai, cum zic astia indulcit, au o limba tare draguta.
Cursul tocmai ce la-am terminat (pe la 2, acu e 11). Pe simplu, gatit cateva feluri de baza, alea pe care le si mancam cel mai des aici - spicy papaya salad, supa tom yum, mango cu sticky rice, green curry si inca ceva. O doamna simpatica ne-a plimbat prin piata, ne-a explicat diverse ierburi , orezuri si legume. Din nou am mers pe mana Juju la oameni, si asa am reusit sa avem un grup mic, doar de 3 studenti. Daca era dupa mine, eram sigur 10 si nu se ocupa nimeni de noi cum trebuie. Asa in 3 a fost chiar intim si prietenos (m-am intalnit cu profa mai pe seara prin oras si ne-am pupat). Mai era o daneza cu noi, frumoasa si perfecta la trup dupa 3 copii. N-am gatit noi cap-coada ca pierdeam timpul, unele chestii erau deja taiate. In Laos anul trecut am taiat noi tot, dar si mancarea era mai complicata.
Ingredientele de baza sunt cateva, nelipsite - lemongrass, ghimbir tailandez (nitel mai aromat decat ala normal, si mai roz), ceapa verde+coriandru, sos de peste, zahar de palmier, frunze de kaffir (ca gust similar cu coaja de lime), ardei iuti si nelipsitul cubulet knorr, fir-ar sa fie. deci am aflat oficial sursa pungulitelor de sub ochi.
A iesit bine si gustos tot ce am agtit noi acolo, si la 2 am terminat, cu tot cu pauze si plimbare in piata. De fapt fiecare fel de mancare nu dureaza mai mult de un sfert de ora, hai jumate, daca pui la socoteala si curatatul/taiatul.
Am facut padthai special, ca sa vad daca ce am facut eu la bucuresti era cat de cat aproape. Nu prea spre de loc. In nici un caz nu pun sos de tamarind dulce, cum se gaseste la noi, trebuie acru si cu putine paste, nu un pachet intreg. Era mult mai simplu decat credeam. Normal ca nu am tinut minte ordinea, dar am primit un caietel cu retetele. Le voi pune in practica, pentru ca mi-am achizitionat din piata niste lucruri esentiale.

Niciun comentariu: