miercuri, 7 ianuarie 2009

curs de gatit in luang prabang

dupa ziua cu cascada cu elefanti ( mie mi-a placut) am zis ca tre sa mai incercam ceva, si anume un curs de gatit - treaba foarte populara in asia. si oricum, neamtul uwe pe care l-am cunoscut in halong ne-a zis ca e misto si distractiv si daca ajungem in luang prabang ne recomanda cursul de la tamarind.
dimineata ioana s-a trezit la 6 sa-i vada pe monksi cum vin sa ia pomana de la oameni, e foarte misto. cu o seara inainte dupa masaj ne-am dus la un vinut bun intr-un wine bar tare frumusel, apoi ne-am oprit la un mojito ( foarte prost) si ne-am lasat convinse de niste australieni sa incercam vodca lao - oribil, zici ca-i alcool cu zeama de peste putrezit, si apoi un paharel de lao lao - whiskeyul local - whisky pe naiba, tuica imputita ca la noi, doar ca-i din orez. nu prea s-a combinat bine treaba cu alcoalele. deci, eu am chiulit de la treaba cu calugarii, din pacate.

pe la noua ne-am infiintat la tamarind, ne-au bagat aia intr-un tuk tuk si ne-au dus la piata. profesorul de cooking, un domn tanar pe la vo 28 de ani ( cred, dar cu astia nu se stie niciodata, el arata de 20, dupa criteriile noastre). dupa cele doua experiente nasoale cu ghizii - unu care ne uita peste tot si celalalt care era un bou patentat, in sfarsit asta era foarte ok. ne-a facut turul pietii, ne-a prezentat fructe, legume, mirodenii carne. eu nu am fost prea atenta, umblam mai mult dupa poze. am auzit totusi ca laotienii nu mananca prea multe fructe, ca e mai cool sa mananci carne decat vegetale, ca in asia alimentele au denumiri care inseamna ceva ( de exemplu, catdropping, adica cacat de matza, niste dulciuri care se fac din orez expandat si caramelizat si chiar arata ca si cacatul de pisica)

plimbatu pe la carnuri si tot felul ne zemuri mai mult sau mai putin colorate nu mi-a placut prea mult pt ca eram cam mahmura, si spectacolul era destul de nasol, de la tot felul de carnuri hacuite si insirate nu tocmai estetic si igienic, pana la lighene pline cu bila, mate, sobolani uscati si afumati etc.

de ghid-profesor mi-a placut, era foarte sarcastic si plictisit si se uita la noi ca la o turma de prosti ( si cred ca avea dreptate saracu). grupul nostru era alcatuit in mare parte din femei, dupa cum urmeaza:
- doua australience tinere, pe la 24-25 ani. proaste gramada, una foarte frumusica, blonda, cur, mutra misto, dar niste copite care nu au vazut pedichiura in viata lor, doar mult noroi, cate un cleste - ultima oara probabil de vreo trei luni, si o oja pocnita, care cred ca a ajuns pe unghiile ei tot de vreo tre luni.
- o olandeza bruneta, foarte inalta, frumusica foc, simpatica designer de cursuri pt politisti (wtf???)
- doua asiatico americance din ciclul nevrotice, care au venit sa-si regaseasca radacinile - fiecare avea cate un parinte asiatic. pe astea doua trebuie sa le descriu, ca erau intr-un fel. genul hippy-eco- intelectual, una din ele, cica filmmaker. intreb: what do you mean? ea zice: producer, writer, director and cinematographer. fugi bai fetito de-aci... si asta stia sa gateasca, a venit cred ca sa-si reconfirme cunostintele si talentu, si punea intotdeauna intrebari corecte, adica sa iasa in evidenta ca stie lucruri.
celalta pe genul wannabe boho-chic, in realitate hobo-bulshit, rochie cu flori, bascheti, camasa de in ultra murdara, palarie de paie si extra mult par pe picioare. i se parea crucial sa afle daca vinata din mancere era organica si alte bullshituri. vroia sa para foarte interesanta. dintoasa, genul de geek cu ochelari, punea si asta multe intrebari cu mare importanta, si primea fiecare raspuns ca si pe o revelatie divina. si asta era tare mandra de faptul ca pune intrebari la subiect. ghidul ne-a zis in piata ca lemnul iute cu gust de piper ( arata ca un par obisnuit) se foloseste in doua scopuri: unul ca sa-ti bati nevasta si doi ca sa-l pui in mancare. la care proasta ne hipioata se crispeaza brusc si il intreaba falso politicos: you are joking, right? do you really beat your wife? mi-a placut de profesorul-ghid, pt ca nu a schitzat nici o reactie, doar un zambet subtil, si i-a raspuns abia dupa vreo juma de minut. of course i'm joking

- un cuplu de nu stiu ce natie, probabil australieni, pe la 60 ani, ok

- un domn de nu stiu ce natie cum nu am vazut mai pampalau in viata mea. initial l-am banuit ca ar fi gay, avea gesturi care pareau efeminate, dar cred ca pana la urma era doar foarte pampalau, in mod sigur nu pupase sex pana la varsta de vo 35 ani pe care ii detinea, si tinea si el sa puna intrebari importante si sa insiste asupra faptului ca el calatoreste singur ( ce aventurier, oh my god!), si ca ce buna e berea si whiskeyul din laos - fugi bai baiete si tu de-aici, vai de capul tau....

si noi

da, stiu, infloreste cinismul in sufletul meu rece si ignorant...

locul de curs in afara oraselului, intr-un bungalow deschis amenajat ca o bucatarie super misto, nu stu sa desctiu in cuvinte, ramane sa postam poza candva

am gatit, am mancat ce am gatit, probabil ioana va descrie mult mai bine decat as face-o eu...
em m-am relaxat, mi-am facut treaba fara sa ma implic emotional prea tare, nu cred ca era cazul, spre deosebire de colegii entuziasti. da, iar sunt ignoranta si rece...

ne-am intors acasa, si am iesit pt ultima seara la o plimbare in luang prabang

Niciun comentariu: