luni, 29 decembrie 2008

inspre vietnam, 25 dec

Din Phnom Penh am luat o barca relativ rapida spre Chau Doc, in vietnam. 24$ de caciula, 3 ore jumate pe o barca plina de plicticosi, niste italieni nesimtiti cu un grup organizat (cea mai proasta inventie turistica). Daca era o barca de asiatici, ar fi fost mult mai vesel. Granita se trece fara probleme, doar ca dureaza peste o ora. te dai jos din barca sa faci check out din cambogia, mai mergi nitel pe o mica faleza si iti lasi pasapoartele la comandantul barcii si astepti. fara sa-ti dai seama cand, in jurul tau misuna copii care te intreaba cum te cheama, apoi iti cer bani. sau incearcasa-ti vanda niste chipsuri, cine stie de cand. sau sa-ti schimbe bani, la o rata de schimb asa buna, ca ii suspectezi ca au bani falsi.
La Chau Doc, lovitura in inima. Dintr-o data atata viermuiala colorata de oameni, intr-un loc asa mic. nici vorba de tuctuc, aici se cheama cyclo, fara motor, un nene pe o bicicleta cu un fel de carucior in fata, unde nu ai zice ca ar incapea vreodata 2 turisti si bagajele lor mari. Noi n-am incercat, am mers pe jos pana la hotel, cam 10 minute, harta din lonely planet a fost foarte buna. era dupa amiaza, inainte de ploaie, o lumina bestiala, fara umbre, orasul era gri si darapanat, dar plin de oameni colorati vesel.
primul hotel gasit, Phuoc Vinh, nasol, 10 dolari camera. Am zis ok la panica, apoi am gasit vizavi unul mai bun, Trung Nguyen, cu cearsafuri de bumbac, 13 dolari. am platit pedeapsa de 2$ ca sa facem check out, dar merita. asternutul de nylon nu era bine de loc. de fapt, am observat mai tarziu ca trung si nguyen sunt cele mai folosite cuvinte in denumiri de strazi, hoteluri, restaurante, orice. de parca, vietnameza din sud nu s-ar baza decat pe astea doua cuvinte - radacina. In schimb, la hotelul Vinh Phuoc de unde am stres-o, mancarea este absolut incredibil de buna, cea mai buna de pana acum, conduce in top degajat. si un meniu care nu se mai termina, il cercetai in 10 minute. niste creveti cu sos de tamarind de vis. nu mai zic de preturi, rusinos de ieftin. 11-12$ toata masa, cu 5 feluri, 2 beri si o apa la 1,5l, ca mai mica nu se gaseste.

Niciun comentariu: